Śladami Aleksandra Głowackiego po Siedlcach

25 VIII w Siedlcach rozegrana została gra miejska "Śladami Aleksandra Głowackiego po Siedlcach". Celem gry było przybliżenie wiedzy o związkach Bolesława Prusa z matematyką i z Siedlcami. W grze wzięli udział uczestnicy XXXVII Szkoły Matematyki Poglądowej (50 osób w 16 patrolach), a obsadę punktów kontrolnych stanowili uczniowie I LO im. Bolesława Prusa w Siedlcach (w strojach z epoki, 17 osób). Dodajmy, że uczestnicy pokonywali trasę gry w 35-stopniowym upale. Mimo to 14 patroli ukończyło grę, a 9 rozwiązało wszystkie zadania i zaliczyło wszystkie punkty kontrolne. Zwycięzcami zostali uczestnicy patrolu w składzie:

  • Adam Dzedzej, Polygon Matematyczny Gdańsk
  • Adam Gregosiewicz, Politechnika Lubelska
  • Bartłomiej Pawlik, Politechnika Śląska
  • Elżbieta Ratajczyk, Politechnika Lubelska

Zwycięzcy zdobyli 87 na 93 możliwe punkty.

II miejsce (i tylko 1 punkt mniej) zdobył patrol w składzie:

  • Antoni Augustynowicz, Uniwersytet Gdański
  • Dorota Blinkiewicz, UAM Poznań
  • Barbara Przebieracz, I LO Gliwice
  • Anna Zalewska, SSP "Nasza Dobra Szkoła" Katowice

Regulamin

  • Udział w grze biorą drużyny 3-osobowe.
  • Trasa gry ma 4 km, na jej spokojne przejście wystarczy 60 min. Limit czasu trwania gry (pokonania trasy i rozwiązania wszystkich zadań) wynosi 120 minut.
  • Gra zaczyna się przy bramie kampusu Uniwersytetu w Siedlcach od strony ul. Popiełuszki o godz. 9:00. Kończy się tamże.
  • Drużyna musi być wyposażona w długopis, zegarek i telefon komórkowy z dostępem do internetu. Warto zabrać coś do picia i wygodne obuwie.
  • Na starcie drużyna otrzymuje kartę startową do wpisywania zdobytych punktów.
  • Gra polega na odnalezieniu w mieście 8 punktów kontrolnych na podstawie rozwiązań łamigłówek logicznych, wykonania przygotowanych tam zadań i powróceniu do miejsca startu.
  • Nie trzeba przejść przez wszystkie punkty kontrolne, ale o pozycji drużyny w ostatecznym rankingu decyduje suma zdobytych punktów. Drużyna zdobywa punkty za rozwiązanie/wykonanie zadań z punktów kontrolnych. Zadania te rozwijają wiedzę o Aleksandrze Głowackim jako miłośniku matematyki i o jego związkach z Siedlcami.
  • Na mecie drużyna otrzymuje tyle dodatkowych punktów, ile wynosi liczba patroli pozostających jeszcze za nią na trasie gry. Następnie zdaje kartę startową.
  • O kolejności w turnieju decyduje liczba zgromadzonych punktów. Drużyny, które zajmą pierwsze trzy miejsca otrzymują cenne nagrody rzeczowe.
  • Punkty kontrolne działają od godz. 9:00 do 11:00. Po godz. 11 udział w grze nie ma już sensu. Należy wówczas niezwłocznie wrócić na start/metę.
  • Dla osób wykluczonych ruchowo lub cyfrowo przygotowano planszową wersję gry, która rozpocznie się o godz. 10 w sali wykładowej. Wyposażenie drużyny powinno być takie samo jak drużyn startujących po mieście.