sobota 1 X 2016
otworzenie sekretariatu zawodów godz. 8:30
start godz. 10:00
zwinięcie PK godz. 14:15
zakończenie zawodów godz. 14:30-15:00
Twardogóra - Wesółka
baza zawodów – Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Twardogórze
ul. Batorego 5 (dojście ze stacji PKP zajmuje 10 min i jest oznakowane kolorową bibułą)
piesze, turystyczne, trzyosobowe, scorelauf, czyli „biegaj i licz”
Scorelauf [czytaj: skorelauf] oznacza, że obowiązuje zasada dowolnej kolejności potwierdzania punktów kontrolnych (PK). Każdy PK ma przypisaną wartość liczbową, która jest jednocześnie liczbą punktów, jakie zespół otrzymuje za jego potwierdzenie. Potwierdzenie można otrzymać po dotarciu na PK wszystkich członków drużyny. Wartość PK jest podana na mapie obok okręgu oznaczającego dany PK. Im dalej od startu i mety PK jest położony i im trudniejsza jest jego lokalizacja, tym większą posiada on wartość punktową (np. PK oddalony 300 m od startu, usytuowany na skrzyżowaniu ścieżek ma wartość 35 pkt, zaś PK oddalony o 2 km od startu, usytuowany z dala od drogi w małym obniżeniu ma wartość 56 pkt).
Twardogóra - Wesółka
Wielobarwna wg symboli ISOM (międzynarodowych znaków stosowanych na mapach do biegów na orientację), skala 1:10 000, warstwice ciągłe co 2,5 m. Mapa nie jest zabezpieczona przed wilgocią, więc w razie deszczu nie należy wyjmować jej z foliowej koszulki. Autorzy: W. Dwojak (2009), aktualizacja: P. Cych (2016).
Lekko pofałdowany, o zróżnicowanej, głównie ograniczonej przebieżności i widoczności. Występują liczne wyschnięte rowy melioracyjne. Zaleca się uczestnikom założenie długich spodni, bowiem w terenie występują krzaki jeżyn. Bardzo dobrze rozwinięta jest sieć dróg i ścieżek. W akwenach jest znacznie mniej wody, niż jest to pokazane na mapie ze względu na panującą w ostatnich miesiącach suszę.
W zależności od kategorii, mierzone w linii powietrznej wg optymalnego wariantu pokonania trasy z ominięciem przeszkód nie do przejścia (rzeki, stawy, tereny prywatne) wraz z punktami X i Y:
Dla kategorii SP limit czasu pokonania tresy wynosi wynosi 60 minut, a dla pozostałych kategorii 90 minut. W tym czasie trzeba rozwiązać zadania, wpisać odpowiedzi na kartę startową i wrócić na metę, . Przekroczenie limitu czasu powoduje:
Czas powyżej 90 minut w kategorii SP oraz powyżej 120 minut w pozostałych kategoriach oznacza dyskwalifikację patrolu. Czas mierzony jest z dokładnością do minut.
Oznaczony jest na mapie trójkątem, w terenie usytuowany jest w pobliżu ul. Sosnowej, około 400 m od bazy zawodów (dojście oznakowane bibułą). Należy zachować ostrożność przy przekraczaniu jezdni. Zegar na starcie pokazuje minutę wejścia do pierwszego boksu startowego i wyprzedza czas właściwy o 2 minuty. Patrol, który nie zjawi się na starcie w wyznaczonym czasie, zostaje zdyskwalifikowany. Na starcie patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi PK i zadania do rozwiązania.
Oznaczona jest na mapie podwójnym okręgiem, usytuowana w pobliżu startu. Czas pokonania trasy liczony jest dla ostatniego członka zespołu przekraczającego linię mety. Na mecie należy oddać kartę startową. Patrol, który wyruszył ze startu, musi bezwzględnie zgłosić się na mecie i zwrócić kartę, nawet jeśli rezygnuje z udziału w klasyfikacji. Musi się też zgłosić na metę, jeśli po starcie zgubił kartę startową. To bardzo ważne, żebyśmy wiedzieli, czy nikt nie zgubił się i nie pozostał w lesie. Po zakończeniu marszu należy wrócić na teren szkoły. Dojście z mety do centrum zawodów liczy 300 m i w znacznej części pokrywa się drogą prowadzącą na start.
W przypadku jednakowej liczby punktów o kolejności decyduje czas pokonania trasy. Jeśli czas też jest jednakowy, o kolejności decyduje lepszy bilans zadań terenowych i matematycznych. Interpretacja terminu "lepszy bilans" należy do jury. Patrol, który zgubi kartę startową, zostaje zdyskwalifikowany.
Na mapie oznaczone są czerwonymi okręgami. Środek okręgu jest właściwym miejscem usytuowania PK w terenie. Punkt kontrolny zawsze znajduje się na konkretnym elemencie terenowym oznaczonym na mapie i dodatkowo opisanym słownie. W terenie PK to aluminiowy stojak z perforatorem, dodatkowo wyposażony w trójścienny biało-pomarańczowy lampion o wymiarach 30 cm × 30 cm. Oznaczenia PK na karcie startowej dokonuje się przez perforację tej karty w odpowiedniej rubryce. W przypadku stwierdzenia błędnego potwierdzenia PK istnieje możliwość potwierdzenia właściwego PK w kratce rezerwowej (oznaczonej na karcie startowej literą R). W polu tym należy wpisać właściwy numer PK i przekreślić błędną perforację. Nie wolno dokonywać dwukrotnego potwierdzenia na karcie w tym samym polu. Potwierdzenie takie zostanie uznane za nieważne.
Wyniki nieoficjalne wywieszane są na bieżąco w bazie zawodów. Oficjalne zakończenie Marszu przewidziane jest ok. godz. 14:30-15:00. O godz. 14:15 punkty kontrolne zostaną usunięte, kontynuowanie marszu nie będzie więc miało sensu. Należy bezzwłocznie udać się wtedy na metę i zwrócić kartę startową.
W bazie zawodów dyżuruje pielęgniarka. W razie dolegliwości zdrowotnych należy udać się do oznakowanego punktu sanitarnego lub zgłosić do sekretariatu zawodów i poprosić o pomoc. W razie jakiegokolwiek wypadku w lesie, należy zgłosić się do najbliższego PK, skąd wezwana zostanie pomoc.
Wszystkie rzeczy zagubione lub znalezione nalezy zgłaszać w sekretariacie zawodów. Tam będą czekały na właścicieli. Rzeczy nieodebrane będą przez tydzień czekały na właścicieli na portierni Instytutu Matematycznego UWr (czynna całą dobę, tel. na portiernię 71 3757414).
Jeśli zgubi się drużyna w lesie, nie należy panikować. Należy iść cały czas na południe (w przypadku bezchmurnego nieba w stronę słońca). Po dojściu do drogi asfaltowej należy skręcić w lewo i dojść do ronda, od którego droga do szkoły będzie oznakowana. Przed powrotem do bazy zawodów należy bezwzględnie zgłosić się na mecie i oddać kartę startową.
czyli co trzeba zrobić przed rozpoczęciem zawodów?