sobota 4 X 2014
otworzenie sekretariatu zawodów godz. 8:30
start godz. 10:00
zwinięcie PK godz. 14:15
zakończenie zawodów godz. 14:30
Miękinia - Kadłub
baza zawodów – Zespół Szkół w Miękini, ul. Sportowa 2
dojście z dworca PKP – 15 minut (trasą oznakowaną w terenie strzałkami)
Piesze, turystyczne, trzyosobowe, scorelauf, czyli „biegaj i licz”. Scorelauf [czytaj: skorelauf] oznacza, że obowiązuje zasada dowolnej kolejności potwierdzania punktów kontrolnych (PK). Każdy PK ma przypisaną wartość liczbową, która jest jednocześnie liczbą punktów, które zespół otrzymuje za jego potwierdzenie. Potwierdzenie można otrzymać dopiero po dotarciu na PK wszystkich członków drużyny. Wartość PK jest podana na mapie obok okręgu oznaczającego dany PK i jest to również kod tego punktu w terenie umieszczony na stojaku. Im dalej od startu i mety PK jest położony i im trudniejsza jest jego lokalizacja, tym większą posiada on wartość punktową (np. PK oddalony 300 m od startu, usytuowany na skrzyżowaniu ścieżek ma kod i wartość 35, zaś PK oddalony o 2 km od startu, usytuowany z dala od drogi w małym obniżeniu posiada kod i wartość 76).
Miękinia, cz. płd – wielobarwna wg symboli IOF (międzynarodowych znaków stosowanych na mapach do biegu na orientację), skala 1:10 000, warstwice ciągłe co 2,5 m, autorzy: G. Zwoliński (1994), R.Widziewicz i K. Sobczyński (1998), P. Cych (2014) - aktualizacja wybiórcza (głównie przebieżność). Mapa nie jest zabezpieczona przed wilgocią, więc w razie deszczu nie należy wyjmować jej z foliowej koszulki.
Teren zawodów jest lekko pofałdowany o zróżnicowanej, ale w większości złej przebieżności i widoczności, ale o bardzo dobrze rozwiniętej sieci dróg i ścieżek. Występują nieliczne formy ukształtowania terenu (np. wzniesienia, muldy, doły, obniżenia, suche rowy). Zaleca się zawodnikom założenie długich spodni, bowiem w terenie rośnie dużo jeżyn. Miejscami występują nieliczne cieki wodne. Zabronione jest wchodzenie na tereny wycinek i nasadzeń.
W zależności od kategorii, mierzone w linii powietrznej wg optymalnego wariantu pokonania trasy wraz z punktami X i Y:
Dla wszystkich kategorii wynosi 90 minut. W tym czasie trzeba powrócić na metę, rozwiązać zadania i wpisać odpowiedzi na kartę startową. Przekroczenie limitu czasu powoduje przez 30 min przyznanie (-1) pkt za każdą rozpoczętą minutę. Nie ma drogich minut spóźnień. Czas powyżej 120 minut oznacza dyskwalifikację patrolu. Czas mierzony jest z dokładnością do minut.
Oznaczony jest na mapie trójkątem, w terenie usytuowany jest na drodze, na skraju lasu, 1 km m od bazy zawodów (dojście oznakowane jest w terenie strzałkami). Należy zachować ostrożność przy dojściu do startu i przekraczaniu jezdni oraz torów kolejowych. Przez tory można przeprawiać się tyklko w wyznaczonym miejscu. Pod żadnym pozorem nie można przekraczać linii torów przy opuszconym szlabanie.
Patrol musi stawić się w boksie startowym 2 minuty przed swoją minutą startową. Patrol, który nie zjawi się na starcie w wyznaczonym czasie, zostaje zdyskwalifikowany. Na starcie patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi PK i zadania do rozwiązania.
Oznaczona jest na mapie podwójnym okręgiem i usytuowana na boisku pod lasem, ok. 1 km od bazy zawodów. Czas pokonania trasy liczony jest dla ostatniego członka patrolu przekraczającego linię mety. Na mecie należy oddać kartę startową. Patrol, który wyruszył ze startu, musi bezwzględnie zgłosić się na mecie i zwrócić kartę, nawet jeśli rezygnuje z udziału w klasyfikacji. Patrol musi zgłosić na metę także w przypadku, gdy po starcie zgubił kartę startową. To bardzo ważne, żebyśmy wiedzieli, czy nikt nie zgubił się i nie pozostał w lesie. Po zakończeniu marszu należy wrócić na teren bazy zawodów.
W przypadku uzyskania jednakowej liczby punktów o kolejności decyduje czas pokonania trasy. Jeśli czas też jest jednakowy, o kolejności decyduje lepszy bilans zadań terenowych i matematycznych. Interpretacja terminu "lepszy bilans" należy do jury. Patrol, który zgubi kartę startową, zostaje zdyskwalifikowany.
Na mapie oznaczone są okręgami o średnicy ok. 9 mm. Środek okręgu jest właściwym miejscem usytu-owania PK w terenie. Punkt kontrolny zawsze znajduje się na konkretnym elemencie terenowym oznaczonym na mapie i dodatkowo opisanym słownie na karcie z zadaniami. W terenie PK to aluminiowy stojak z numerem i perforatorem, dodatkowo wyposażony jest w trójścienny biało-pomarańczowy lampion o wy-miarach 30 cm × 30 cm. Oznaczenia PK na karcie startowej dokonuje się przez perforację tej karty w odpowiedniej rubryce. W przypadku stwierdzenia błędnego potwierdzenia PK istnieje możliwość potwierdzenia właściwego PK w kratce rezerwowej (oznaczonej na karcie startowej literą R). W polu tym należy wpisać właściwy numer PK i przekreślić błędną perforację. Nie wolno dokonywać dwukrotnego potwierdzenia na karcie w tym samym polu. Potwierdzenie takie zostanie uznane za nieważne.
Wyniki patroli, które ukończyły Marsz wywieszane są na bieżąco w bazie zawodów. Oficjalne zakończenie Marszu przewidziane jest o godz. 14:30. O godz. 14:15 punkty kontrolne zostaną usunięte z terenu zawodów i kontynuowanie marszu nie będzie miało sensu. Należy wtedy bezzwłocznie udać się na metę i zwrócić kartę startową.
W bazie zawodów dyżur pełni pielęgniarka szkolna. W razie dolegliwości zdrowotnych należy udać się do oznakowanego punktu pierwszej pomocy lub zgłosić do sekretariatu zawodów i poprosić o pomoc. Gdy wypadek wydarzy się na trasie Marszu, należy zgłosić się do najbliższego PK, skąd wezwana zostanie pomoc.
Jeśli patrol zgubi się w lesie, nie należy panikować. Trzeba kierować się stale na północ aż dojdzie się do asfaltowej drogi, po której skręcając w prawo (tzn. na wschód) dojdzie się do Miękini. Przed powrotem do bazy zawodów należy bezwzględnie zgłosić się na mecie i oddać kartę startową.
Poniżej zamieszczamy komunikat techniczny do pobrania w pliku.pdf.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
kt.pdf | 334.32 KB |