Kurs trwa 210 godzin i 2 godziny zajęć organizacyjnych (rozpoczęcie i zakończenie kursu). Zatem składa się z 26,5 zjazdów po 8 godzin zajęć.
zrealizowano godzin: 210 pozostało do realizacji: 0
O ile nie podano inaczej, zajęcia odbywają się w sali 607.
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:15-10:00 | Sprawy organizacyjne | Małgorzata Mikołajczyk |
10:15-11:45 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (2/10) Lwowska i Wrocławska Szkoła Matematyczna s. HS |
Roman Duda |
12:15-13:45 | Praca z uczniem zdolnym (2/20) Warsztaty z geometrii elementarnej |
Stefan Mizia |
14:00-15:30 | Tablica interaktywna (2/10) s. 416 Podstawy obsługi |
Michał Śliwiński |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Metody aktywizujące (2/10) Matematyczne origami |
Sylwia Szczęsna-Cichoń |
10:40-12:10 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (4/20) Dawne pomoce do matematyki s. 601 |
Marek Bożejko |
12:20-13:50 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (6/20) Dawne pomoce do matematyki s. 601 |
Marek Bożejko |
14:20-15:50 | Konstruowanie zadań (2/10) Zadania na myślenie s. 601 |
Małgorzata Mikołajczyk |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (8/20) Narodziny liczby |
Marek Bożejko |
10:40-12:10 | Praca z uczniem zdolnym (4/20) Warsztaty z geometrii elementarnej |
Stefan Mizia |
12:40-14:10 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (2/20) Renty, emerytury, tablice trwania życia |
Paweł Kisowski |
14:20-15:50 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (4/20) Ubezpieczenia ogniowe |
Paweł Kisowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Konstruowanie zadań (4/10) | Marek Zakrzewski |
10:40-12:10 | Konstruowanie zadań (6/10) | Marek Zakrzewski |
12:20-13:50 | Metoda projektu i webquest (2/20) Co to jest projekt edukacyjny? |
Małgorzata Mikołajczyk |
14:20-15:50 | Metoda projektu i webquest (4/20) Instrukcja do projektu |
Małgorzata Mikołajczyk |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Ocenianie holistyczne (2/10) | Agata Hoffmann |
10:45-12:15 | Praca z uczniem zdolnym (6/20) Warsztaty z geometrii elementarnej |
Stefan Mizia |
12:40-14:10 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (6/20) Inflacja |
Paweł Kisowski |
14:20-15:50 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (8/20) Budżet UE |
Paweł Kisowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Konstruowanie zadań (8/10) | Marek Zakrzewski |
10:40-12:10 | Konstruowanie zadań (10/10) zaliczenie przedmiotu |
Marek Zakrzewski |
12:40-14:10 | Metoda projektu i webquest (6/20) Projekt interdyscyplinarny |
Małgorzata Mikołajczyk |
14:20-15:50 | Metoda projektu i webquest (8/20) Projekt matematyczny |
Małgorzata Mikołajczyk |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (10/20) Szkoła Pitagorejska |
Marek Bożejko |
10:40-12:10 | Praca z uczniem zdolnym (8/20) Warsztaty z geometrii elementarnej |
Stefan Mizia |
12:40-14:10 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (10/20) Giełda papierów wartościowych |
Paweł Kisowski |
14:20-15:50 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (12/20) Giełda papierów wartościowych |
Paweł Kisowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (14/20) Kredyty |
Paweł Kisowski |
10:30-12:00 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (16/20) Lokaty |
Paweł Kisowski |
12:30-14:00 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (12/20) Wizyta w Muzeum UWr |
Marek Bożejko |
14:00-15:30 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (14/20) Wizyta w Muzeum UWr |
Marek Bożejko |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (18/20) Matematyka grecka po Pitagorasie |
Marek Bożejko |
10:40-12:10 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (20/20) "Elementy" Euklidesa zaliczenie przedmiotu |
Marek Bożejko |
12:20-13:50 | Praca z uczniem zdolnym (10/20) Warsztaty z geometrii elementarnej zaliczenie połówkowe |
Stefan Mizia |
14:20-15:50 | Historia matematyki na lekcjach matematyki (16/20) Złamanie Enigmy s. HS recenzja 1 |
Łukasz Nitschke UAM |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Metoda projektu i webquest (10/20) Referaty |
Małgorzata Mikołajczyk |
10:40-12:10 | Ocenianie holistyczne (4/10) | Agata Hoffmann |
12:20-13:50 | Ocenianie holistyczne (6/10) | Agata Hoffmann |
14:20-15:50 | Metody aktywizujące (4/20) Warsztaty - bryły archimedesowe z wyciorów |
Piotr Pawlikowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:15 | Tablica interaktywna (4/10) s. 416 Referaty |
Michał Śliwiński |
10:15-11:30 | Praca z uczniem zdolnym (12/20) Trzeźwa geometria s. HS recenzja 2 |
Michał Marcinkowski |
11:30-13:15 | Praca z uczniem zdolnym (14/20) Mecz matematyczny |
Małgorzata Mikołajczyk |
13:45-15:30 | Tablica interaktywna (6/10) s. 416 Referaty |
Michał Śliwiński |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Ocenianie holistyczne (8/10) | Agata Hoffmann |
10:40-12:10 | Ocenianie holistyczne (10/10) zaliczenie przedmiotu |
Agata Hoffmann |
12:40-14:10 | Metody statystyki w szkole (2/20) | Andrzej Dąbrowski |
14:20-15:50 | Metody statystyki w szkole (4/20) | Andrzej Dąbrowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Tablica interaktywna (8/10) s. 416 Referaty |
Michał Śliwiński |
10:40-12:10 | Metoda projektu i webquest (12/20) Referaty zaliczenie połówkowe |
Małgorzata Mikołajczyk |
12:40-14:10 | Praca z uczniem zdolnym (16/20) s. HS Jak dowodzić dwuwymiarowych twierdzeń Menelaosa i Cevy za pomocą geometrii trój- lub czwórwymiarowej recenzja 3 |
Światosław Gal |
14:20-15:50 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (2/20) | Małgorzata Mikołajczyk |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (18/20) Waluta euro |
Paweł Kisowski |
10:40-12:10 | Finanse i ubezpieczenia na lekcjach matematyki (20/20) zaliczenie przedmiotu |
Paweł Kisowski |
12:40-14:10 | Metoda webquest (14/20) s. 602 | Ewa Stefanowicz |
14:20-15:50 | Metoda webquest (16/20) s. 602 | Ewa Stefanowicz |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Metoda webquest (18/20) | Ewa Stefanowicz |
10:40-12:10 | Metoda webquest (20/20) zaliczenie przedmiotu |
Ewa Stefanowicz |
12:40-14:10 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (4/20) | Małgorzata Mikołajczyk |
14:20-15:50 | Metody statystyki w szkole (6/20) | Andrzej Dąbrowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Tablica interaktywna (10/10) s. 416 zaliczenie przedmiotu |
Michał Śliwiński |
10:40-12:10 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (6/20) s.416 | Michał Śliwiński |
12:40-14:10 | Metody statystyki w szkole (8/20) s. B | Andrzej Dąbrowski |
14:20-15:50 | Metody statystyki w szkole (10/20) s. B | Andrzej Dąbrowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (8/20) Przyczyny trudności i niepowodzeń w uczeniu się matematyki |
Elżbieta Kalinowska |
10:40-12:10 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (10/20) Rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjno i dydaktyczno-wyrównawczych |
Elżbieta Kalinowska |
12:40-14:10 | Metody statystyki w szkole (12/20) | Andrzej Dąbrowski |
14:20-15:50 | Metody statystyki w szkole (14/20) | Andrzej Dąbrowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (12/20) Rekonstrukcja systemu wiadomości i umiejętnosci matematycznych s. 601 |
Elżbieta Kalinowska |
10:40-12:10 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (14/20) s. 601 Pomoce dydaktyczne do ćwiczeń rachunkowych |
Małgorzata Mikołajczyk |
12:40-14:10 | Komputer w pracy nauczyciela (2/20) s. 416 | Michał Śliwiński |
14:20-15:50 | Metody statystyki w szkole (16/20) s. 601 | Andrzej Dąbrowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Komputer w pracy nauczyciela (4/20) | Michał Śliwiński |
10:40-12:10 | Komputer w pracy nauczyciela (6/20) | Michał Śliwiński |
12:40-14:10 | Metody statystyki w szkole (18/20) | Andrzej Dąbrowski |
14:20-15:50 | Metody statystyki w szkole (20/20) zaliczenie przedmiotu |
Andrzej Dąbrowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Praca z uczniem zdolnym Maraton Matematyczny (18/20) s. 607 |
Małgorzata Mikołajczyk |
10:40-12:10 | Praca z uczniem zdolnym Maraton Matematyczny (20/20) s. B zaliczenie przedmiotu |
Małgorzata Mikołajczyk |
12:40-14:10 | Metody aktywizujące (6/20) | Agata Hoffmann |
14:20-15:50 | Metody aktywizujące (8/20) | Agata Hoffmann |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (16/20) s. 602 | Elżbieta Kalinowska |
10:40-12:10 | Metody aktywizujące (10/20) | Agata Hoffmann |
12:40-14:10 | Metody aktywizujące (12/20) | Agata Hoffmann |
14:20-15:50 | Komputer w pracy nauczyciela (8/20) s. 416 | Michał Śliwiński |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Praca z uczniem dysfunkcyjnym (18/20) zaliczenie przedmiotu |
Elżbieta Kalinowska |
10:40-12:10 | Metody aktywizujące (14/20) | Agata Hoffmann |
12:40-14:10 | Metody aktywizujące (16/20) | Agata Hoffmann |
14:20-15:50 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (2/20) Proszę przynieść zwykłe kalkulatory |
Krzysztof Omiljanowski |
godzina | przedmiot | prowadzący |
9:00-10:30 | Metody aktywizujące (18/20) | Agata Hoffmann |
10:40-12:10 | Metody aktywizujące (20/20) zaliczenie przedmiotu |
Agata Hoffmann |
12:40-14:10 | Komputer w pracy nauczyciela (10/20) | Michał Śliwiński |
14:20-15:50 | Komputer w pracy nauczyciela (12/20) zaliczenie połówkowe |
Michał Śliwiński |
Uwaga! Proszę zabrać ze sobą zwykłe kalkulatory oraz lap-top z wgraną GeoGebrą (może być jeden na 2 osoby). GeoGebrę można za darmo pobrać stąd. Jeśli ktoś nie ma możliwości zabrania swojego lap-topa, należy to zgłosić kierownikowi studiów.
10:27 - wyjazd pociągiem z Wrocławia do Kłodzka
12:00 - wyjazd busem z Kłodzka do Radkowa
13:30 - obiad
17:30 - kolacja
godzina | przedmiot | prowadzący |
14:00-15:30 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (4/20) | Małgorzata Mikołajczyk |
16:00-17:30 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (6/20) | Krzysztof Omiljanowski |
18:00-19:30 | Komputer w pracy nauczyciela (14/20) | Bronisław Pabich (Politechnika Łódzka) |
20:00-21:30 | Komputer w pracy nauczyciela (16/20) | Bronisław Pabich (Politechnika Łódzka) |
8:00 - śniadanie
10:15 - wycieczka do Braumowa
15:00 - obiad
19:00 - kolacja
godzina | przedmiot | prowadzący |
8:30-10:00 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (8/20) | Małgorzata Mikołajczyk |
15:30-17:00 | Komputer w pracy nauczyciela (18/20) | Bronisław Pabich |
17:30-19:00 | Komputer w pracy nauczyciela (20/20) zaliczenie przedmiotu |
Bronisław Pabich |
19:30-21:00 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (10/20) | Krzysztof Omiljanowski |
8:00 - śniadanie
13:00 - obiad
15:30 - wyjazd busem z Radkowa do Kłodzka
16:46 - wyjazd pociągiem z Kłodzka do Wrocławia
18:23 - przyjazd do Wrocławia
godzina | przedmiot | prowadzący |
8:30-10:30 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (12/20) | Małgorzata Mikołajczyk |
11:00-13:00 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (15/20) | Krzysztof Omiljanowski |
13:30-15:30 | Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (18/20) zaliczenie przedmiotu |
Małgorzata Mikołajczyk |
godzina | przedmiot | prowadzący |
10:00-11:30 | Tajniki statystyki Kalkulator graficzny w nauczaniu matematyki (20/20) |
Małgorzata Mikołajczyk |
11:30-12:00 | Rozdanie świadectw | Teresa Ledwina kierownik oddziału wrocławskiego IM PAN |
Poniżej zamieszczamy materiały do wybranych zajęć.
Tablica interaktywna - pomocne zasoby
Praca z uczniem dysfunkcyjnym - materiały
Załącznik | Wielkość |
---|---|
dyskalkulia.PDF | 2.05 MB |
dyskalkulia_zasady_pracy.PDF | 1.12 MB |
dysleksja.PDF | 932.86 KB |
orientacja_przestrzenna.PDF | 592.57 KB |
orientacja-przestrzenna_problemy.PDF | 5.11 MB |
orientacja-przestrzenna_problemy.PDF | 5.11 MB |
percepcja_sluchowa.PDF | 705.31 KB |
percepcja_wzrokowa.PDF | 6.18 MB |
przyklad_pisma1.jpg | 553.14 KB |
przyklad_pisma2.jpg | 547.22 KB |
przyklad_pisma3.jpg | 475.96 KB |
trudnosci_w_ matematyce.PDF | 5.3 MB |
usprawnianie_grafomotoryki.PDF | 611.6 KB |
usprawnianie_koncentracji.PDF | 585.46 KB |
usprawnianie_orientacji.PDF | 592.57 KB |
zaburzenia_percepcyjno_motoryczne.pdf | 87.46 KB |